söndag 28 februari 2010

Gudrun gnäller!

Klart att RUT- avdraget blev en succé när alla de välbeställda kunde göra sitt svarta tjänstefolk vita. Men att det är stackars barnfamiljer som numera inte kan ta sig tid till att ha kvalitetstid tillsammans måste väl ändå vara en lögn! I vilken värld lever borgarna i egentligen? Fakta är att bara tre promille av dem som använt sig av pigavdraget som tjänar under 300 000 kronor! Medianinkomsten ligger på 240 000 kronor. Menar Gudrun att alla vi som inte kommer upp till den lönenivån inte kan ha kvalitetstid med våra barn utan att få ångest.

Jag lovar dig att fast jag är ensamstående mamma och inte är i närheten av den lönen så har jag tid för mina barn. Skulle jag en gång tjäna mycket pengar och anse mig behöva städhjälp så kan jag betala det likaväl som jag nu kan betala för att min bil ska servas och för att min skorsten ska fejas utan att begära skatteavdrag.

Genom att avskaffa skatteavdraget hindrar vi inga städföretag att utvecklas och vi hindrar ingen att anställa någon, men vi förhindrar att staten subventionerar tjänstefolk åt de mest välbärgade i vårt land!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar