fredag 25 mars 2011

Irritation

Det är inte bara genom att jag inte hinner skriva något här som är ett bevis på att det är lite väl mycket nu utan det är även min ökade irritation. Jag kan inte påstå att dagens taxifärd genom en tät hetsig fredagseftermiddagstrafik genom Stockholm har lugnat mig eller minskat min irritation!
Varför kan män 2011 fortfarande inte fälla ner sitsen på toan om de nu måste markera revir och visa sin manlighet genom att stå och kissa?
Hur kan man vara yrkesförare om man varken kan hålla sig i sin fil eller använda blinkers?
Hur kan det vara möjligt att folk tror att de kan viska i en mobiltelefon och därför genomför ett helt samtal under en konferens?
Om man nu fortfarande har en mobiltelefon med knappar, varför har man ljud på dem?
Vem upplever humor i att fråga mig som helst äter vegetariskt om jag inte skulle vilja ha en blodig biff?
Åh, vilka petitesser som retar mig just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar