onsdag 6 oktober 2010

Politikens värld

I den nya regeringen får moderaterna fler än hälften av regeringens statsråd och trots att de andra borgerliga partierna får behålla ministerposter finns risken att de kommer att bli uppätna av det stora partiet. Som tur var har väl Sverigedemokraterna nu i alla fall visat vad de verkligen står för när de bakom sin folkdräktsklädde partiledare helt respektlöst reste sig och gick ur kyrkan när biskopen predikade mot rasism och främlingsfientlighet. Att de sedan försöker hänvisa till offerrollen igen kan väl inte en människa tro på!!??

Regeringsförklaringen gjorde inte stämningen lättare då det mest talades om hur viktiga alla skattesänkningar är och ett skryt om de fantastiska statsfinanserna. Självklart ingen förbättring för dem som redan har det svårt, de sjuka och arbetslösa, inga välfärdssatsningar och inga mål om ett mer jämlikt och jämställt Sverige. Har vi fått den regering vi är värda??

Här i vårt lilla hörn av Sverige pågår självklart också en politisk maktkamp över titlar, positioner och tjänster för alla vill naturligtvis vara med och göra sin röst hörd på bästa möjliga sätt. Som tur var känner jag mig rätt förskonad från sådant och jag och dem jag ska jobba med är tämligen överens. Istället har jag tid att sätta tänderna i mina kommande uppgifter men innan allvaret börjar ska jag minsann hinna med en långweekend på hemlig ort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar