måndag 21 januari 2013

Berga

Mycket sakta men förhoppningsvis säkert förändras Berga centrum. Från nedbrända rester till nybyggarhål och nya bottenplattor. Men tyvärr måste jag hålla med ungdomarna om att det händer alldeles för lite eller så är det så att vi vet för lite vad som hända skall.

 I höstas var det en Berga-dag som var väldigt trevlig och jag var en av dem som lämnade förslag och anmälde mitt intresse för att vara med att samtala kring planerna, men jag har ännu inte fått någon inbjudan. Kanske blev vi för många, vad vet jag. Det spelar ju ingen roll egentligen men jag får lite samma känsla som ungdomarna. Vi vill vara med och påverka och vi har bra förslag men vi får inga svar. Jag tror att kommunikationen har missats lite.

Som jag har skrivit tidigare tycker jag att det är väldigt viktigt att det finns naturliga mötes- och umgängesplatser för alla åldrar, inte minst för de unga som känner sig för gamla för vår fantastiska ungdomsgård i Funkabo. Jag hoppas att Bergakommissionen också ser det förslaget som viktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar