lördag 29 mars 2014

Inga rasister på våra gator!!

En solig härlig dag och Berga Centrum är fullt av folk, mest barn och unga som ska visa upp sina talanger inom musik och dans. Det är en aktivitet som visar på vad ett bra samarbete mellan stat, region och kommun kan leda till. Ung aktiv har nu fått en superfin nybyggd lokal i Berga med bland annat tre musikstudios och en danssal. Idag skulle denna lokal invigas med balonger, fika och uppträdande. När ungdomarna håller på som bäst med att rappa rusar en gigantisk man med ett lika gigantiskt basebollträ igenom publiken fram och tillbaka. Paniken sprider sig och alla föräldrar försöker gömma sina barn. Jag själv känner hur hjärtat klappar och jag vill gråta. Några försöker jaga bort mannen som vänder sig om och skriker Sieg Heil!! Detta händer här! I mitt lugna kvarter! I strålande solsken! Bland en massa glada barn och unga!! Nazistens tre kumpaner försvinner snabbt medan de mest vågade ungdomarna jagar bort basebollrasisten och till slut kommer polisen. Jag är fortfarande chockad och fattar inte att det som jag förut har sett på tv hänt här utanför mitt hem. Det har gått för långt! INGA RASISTER PÅ VÅRA GATOR!
http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/man-med-basebolltra-hotade-unga(4222489).gm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar