måndag 16 augusti 2010

Medias roll

Jag tittade på SVT 24 på programmet Demokratifesten igår kväll. En ganska flamsig och tramsig tillställning där få hann att säga något vettigt tycker jag. Men det är väl inte mycket att säga om, däremot undrar jag över varför de hade valt att driva med de enda två kvinnliga partiledarna. De förlöjligades och budskapet om att de är inkompetenta var tydlig. Hur stor är medias roll över att kvinnor inte tas på allvar, att det är få kvinnliga chefer och hittills ingen kvinnlig statsminister? Jag tycker att media ska tänka över vilka bilder och budskap de förmedlar, särskilt om det är ett valprogram som förhoppningsvis ska öka intresset för politik och valdeltagandet. Jag hoppas att även de manliga partiledarna kommer att förlöjligas om det nu är det bästa sättet att roa med politisk touch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar