onsdag 17 februari 2010

Verksamhetsbesök

Denna vecka har vi i landstingsmajoriteten besökt medicin-, barn- och den prehospitala kliniken i Kalmar och medicinkliniken, akuten och kirurgen i Västervik. Vilket fantastiskt arbete som utförs och vilka utmaningar det finns inför framtiden med nya mediciner, nya metoder och nya krav. Jag blev glad över att chefen för kirurgen tog sig tid att förklara för mig vad som händer med den del av magsäcken som inte längre används efter en gastric bypass-operation. Jag hade hemska bilder av hur gammal mat låg kvar där och möglade. Jag beundrar verkligen alla dem som jobbar inom vården som klarar av allt från stress till att häfta ihop tarmar.......Ledsen blir jag däremot att få höra att de får stå ut med hot och okvädningsord vilket genast påminde mig om mitt arbete som högstadielärare. Det är tufft att jobba med människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar