måndag 7 februari 2011

Debatter på gott och ont!

Den politiska debatten går i vågor men nu tyckar jag att det har varit en hel del på debattsidorna i tidningarna. Det är spännande. Debatten om konstmuséet med alla kommentarer tycker jag har nått lågvattenmärke, men det känns som om det är ett ämne som många intresserar sig för så det kommer vi säkert att få diskutera mer. Vad det gäller LOVen tycker jag att min partikamrat Birgittas inlägg var mycket bra. Människan i fokus inte företagen och den sk valfriheten är ju inte så valfri när man i slutändan tvingar kommuner och landsting att använda sig av den. Så mycket för det kommunala självbestämmandet. Hade en rödgrön regering kommit på något sånt hade det varit centralistiskt och sovjetiskt!

Psykiatrin luftas ju en del också, men så är det när man inte har rätt fakta och vill tolka allting negativt och måla f-n på väggen. Att vi rödgröna till och med beskylls för att hämnas mot Kalmar Kommun låter som en såpa som inte hör hemma i politiken. Jag tycker att borgarna istället borde se hur deras omänskliga politik har ökat den psykiska ohälsan. Oro, stress och depressioner pga av de nya sjukreglerna har ökat trycket på psykiatrin överallt i landet och att sen sitta och gnälla i opposition blir patetiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar