måndag 14 april 2014

Kulturplan

Förra veckan hade jag äntligen möjligheten att vara med och träffa kulturutövare och Kalmar kommun som var sist ut. Nu har regionförbundets kulturtjänstemän träffat alla tolv kommuner  alla konstområden och samlat in synpunkter och tankar inför den nya kulturplanen.

I nuvarande plan har vi haft tre tydliga mål,vilka kom fram när dessa möten genomfördes 2010. Målen är att kulturen ska finnas i hela länet och ha fokus på barn och unga och på kulturarvet. Vi hade även med tre aspektpolitiska områden som har lett fram till tre stora och fantastiskt bra projekt, Hälsa och KulturrKultur och Skola och inom näringsområdet  har Talangcoaching varit framgångsrikt.

Inför denna plan har vi tankar att ha långsiktiga mål som en bas, där nuvarande tre mål ingår och att politiken spetsar in sig på andra mål. Det spännande planarbetet har börjat och jag ser fram emot första skrivningen som ska ut på remiss framtill september. För den som är intresserad finns minnesanteckningar från alla möten på regionförbundets hemsida.

5 kommentarer:

  1. Hej linda
    Jag skriver igen
    Är jag som är imot invandringen, rasist då?

    Är jag som ser islam som ett hot mot kvinnor , rasist

    Det behöver inte bara vara du linda som jag vill byta åsikter med utan det skull vara kul om några av dina läsare vill svara oxå.

    Pelle

    SvaraRadera
  2. Hej linda
    Jag försöker på ett seriöst sätt få svar på mina rasistfrågor, men du svarar ju inte, men varför gör du inte det?

    Jag vill verkligen veta.

    Så fort några som inte tycker som vissa jornalister och vissa vänster mäniskor så anklagar ni dom för att vara rasister! Därför är jag väldigt mån om att reda ut begreppet rasist.och det vill jag göra tolkat utifrån dina värderingar gärna med exempel i olika senarium, så att det är lätt att förstå för en vanlig mäniska.

    Jag upplever vänsterfolk som oresonabla mäniskor och det kanske är därför du inte vill svara.
    Du vet, jag vill inte ha något svar från någon ordlista för det kan jag slå upp själv.
    Jag förstår inte att vänstern stör tex Sd...möten när dom ombeds att komma fram och debattera och inte gör det utan fortsätter att störa???????????? Detta blir jag inte klok på!
    Men du kan väl svara du eller någon annan.
    Jag kan lova att jag inte är någon våldsam eller ond person utan jag vill bara veta vad rasim innebär för er.
    Ni är ju väldigt snabba med att ta till detta ord, då borde ni ju kunna förklara detta.
    Mvh
    Pelle

    SvaraRadera
  3. jag har seriöst svarat om vad rasism är och vad det innebär för mig och om du kan slå upp det själv så fråga inte mig. Jag har svarat dig två ggr och har inget mer att säga ännu mindre nu när du i alla fall anser oss vänsterfolk vara oresonabla, vad är då vitsen med att jag svarar? Jag anklagar ingen för att vara rasit för att de inte tycker som jag. Jag anklagar inte dig för att vara rasist för att du tror att religionen islam är kvinnofientlig. Jag anklagar inte någon som vill förbättra invandringspolitiken för rasister heller. Men om någon jagar barn och unga med invandrarbakgrund och skriker jävla blattar och sieg heil, ja då kallar jag den för rasist!

    SvaraRadera
  4. Hej linda
    Bra att du svarar, men jag undrar om jag som är helt emot invandringen, tycker du att jag är rasist då?
    Att ni är oresonabla grundar jag på att det står vänsterfolk och skramlar med nycklar, skränar osv för att störa Sd och deras torgmöte tex, vad har du att säga om det?
    För grejen är ju att Sd....folket har ju bett dom som skränar att dom ska komma fram och prata om det på ett demokratiskt sätt och det tycker jag är ett juste agerande från Sd, s sida.
    Vad har du att säga om det linda?
    Jag vill verkligen inte att vi ska använda några hårda ord imellan oss utan att vi kan reda upp dessa frågor utan att bli ovänner.
    Mvh
    Pelle

    SvaraRadera
  5. Hej igen
    Jag upplever vänsterfolk som några religösa fanatiker som står över alla andra mäniskor och deras åsikter
    Tycker det är lite konstigt att man kan kalla det för en demokratisk rättighet att med våld stoppa Sd, s skolbesök, skrämmande.hur ska man kunna diskutera om man inte får diskutera?
    Vad tycker ni om det?
    Pelle

    SvaraRadera