torsdag 17 juni 2010

Häxan Linda på rätt plats ;-)

Trodde faktiskt att det var ett skämt, men det är allvarliga planer om att bygga en upplevelsepark med häxor och troll här i "min" lilla by Långnäs! 400 00 besökare varje år räknar man med!! Ett hotell med 800 sovplatser ska byggas!! I vår ridskog!! Fanerdun kommer in i mina tankar och jag undrar hur en trollskog ska kunna gå bättre än tex Salve?

Mina tankar går även till den unge moderaten Dickssons debattartikel i Östran igår där han frågar om vi har demokrati i Mönsterås. Det är en mycket relevant fråga, och jag anser att oavsett partitillhörighet så är 25 år vid makten minst tio år för länge. Det finns alldeles för många beslut som tas utan minsta demokratiska förankring. Är det beslutat att det är fritt fram att bygga den här trollparken är det definitivt ett odemokratiskt beslut. Vi som bor i närheten borde få vara med i beslutsprocessen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar