torsdag 10 mars 2011

Små reflektioner om stora saker

Nu har vi haft landstingsfullmäktige i Vimmerby, där frågor som rör ALLA medborgare i vårt län diskuteras. Förvisso kanske diskussionerna inte alltid är på topp men det är fruktansvärt dålig mediabevakning. Inte ens Nyheternas lokalreporter kunde masa sig dit och skriva något, nej det var viktigare att skriva om att en ny skoaffär skulle öppna än om kollektivtrafik och vård. Intressanta prioriteringar!? Barometern var ju där som alltid och det är bra, men självklart skrivs det inte om allt. Det jag tycker är synd är att flera av interpellationsfrågorna har publicerats i barran, men nu blev inga svar publicerade. Då haltar det för läsarna. Inte konstigt att folk tycker att landstinget är stort, byråkratiskt och oförståeligt när de inte får läsa om den demokratiska processen som faktiskt styr den. Jag tycker att medierna har ett ansvar att få medborgarna att känna sig delaktiga!



En annan refelektion från fullmäkte är Pierre Edströms totala förvirring! Först kallar han mig för Irene, sen när han ska bemöta Jessica då säger han att han ber om ursäkt om han har sagt fel namn till någon!!! Vet han inte alls vad jag heter eller?? Härskarteknik?? Pierre, jag heter Linda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar