torsdag 12 maj 2011

Glädje och godhet

Vilken härlig dag!
Inte nog med att solen skiner och det är varmt och skönt utan jag har även fått ta del av både kultur och goda gärningar. Dagen började med att möte med alla kulturkonsulenter i länet och jag insåg hur mycket av deras arbete som jag har fått ta del av på olika sätt som lärare, mamma och som mig själv så klart. Vi har mycket kultur i länet även för barn och ungdomar och en hel del går att läsa på Kulturbus. Därefter var det invigningen av utställningen Plast och Waste collection på Kalmar läns Museum där även Byteatern gjorde roliga, tänkvärda och musikaliska inslag. Två starka kulturupplevelser på en och samma gång!
Efter jobbet tog jag med dottern till Krusenstjernska gården för att fika men upptäckte till mitt förtret att jag inte hade några pengar, utan bara kort, då bjuder en okänd kvinna oss på varsin kaffe och bulle! Hon säger att nästa gång får vi bjuda någon annan. Vilken god gärning! Jag själv betalade för en kaffe med tilltugg på ett café efter ett inslag om god gärning på Tv och inser nu att det verkligen funkar. Det finns till och med på facebook. Vi människor är goda och solidariska i grunden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar