onsdag 11 maj 2011

Psykiatri, kultur och näringsliv

Dagarna går snabbt igen. Förra veckan var det full fokus på psykiatrin, främst i Västervik. På fredagen hann jag även med en träff med kulturrådet som tyckte att vi har gjort ett bra jobb med kulturplanen. Målstyrning och direktkoppling till landstinget som vi rödgröna har jobbat för att förbättra uppskattades. Denna vecka blir det mycket kultur och bildningsfrågor och dessutom är det premiär på länsmuséet Bara plast och Waste collection. Tyvärr missade jag invigningen till Konstmuséets The return of the losers men jag ska samla ihop hela lilla familjen för att ta mig dit.

Jag vill också passa på att tacka Peter Akinder för att han satte ord på det jag tänkt när vi helt okritiskt i hela Regionförbundet låter en näringslivsrepresentant berätta om rankningen av företagsvänliga kommuner, som utgångspunkt för våra satsningar i regionen. Mönsterås har länge värderats högt, men faktum kvarstår att inga nyetableringar har gjorts, trots att mycket pengar har lagts ner på markförberedelser, med cykelväg, gatlyse etc som bara har visat vägen till en tom plats i flera år! Välinvesterade skattepengar? Ja det kan man verkligen fråga sig som skattebetalare och tidigare kommunalanställd! Men allt är väl värt en bra ranking i den centerstyrda kommunen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar