tisdag 3 januari 2012

2011

Det har varit ett intensivt år då jag har lärt mig något nytt nästan varje dag. Det har varit ett antal konferenser inom patientsäkerhet, här hemma i Kalmar län, på SKL i Stockholm och i Amsterdam. Jag fick den stora möjligheten att gå en ledarskapsutbildning inom SKL och jag har varit på flera lärorika konferenser om dagens och framtidens psykiatri. Dessutom så var vi i landstingsmajoriteten ute hela våren på ett 30-tal verksamhetsbesök och hela hösten har vi träffat ett 40-tal brukarorganisationer. Ett helt fantastiskt kunskapsinhämtande år!

Efter årsskiftet 2011 blev jag dessutom ordförande för tre helt nya organ:
- Folkhögskolestyrelse, som nu blev en enda istället för de tidigare fyra, med en egen bildningsförvaltning.
- Psykiatridelegation. Förut ingick psykiatrin i hälso- och sjukvårdsdelegationen.
- Kulturberedning. Innan var det två politiska kulturkommunikatörer.

Det har varit roligt att vara med om att bygga upp nya arbetssätt, men det har kostat mycket tid, arbete och ibland en del frustration.

Vi har även en nästan helt ny landstingsgrupp där vi har jobbat mycket på att hitta bra arbetsformer som också ska knyta oss närmare våra lokala partiorganisationer i hela länet. Det är demokratiskt väldigt viktigt, särskilt för oss mindre partier som bara har en eller två representanter, att kunna nå ut och diskutera landstingspolitiken med så många partikamrater som möjligt. Då jag sitter i styrelse och arbetsutskott för både landsting och region finns det många frågor som behöver diskuteras.

Det har varit ett fullspäckat år på alla sätt och jag har även lärt mig en hel del om media, våra lokala radio och tidningar men också de sociala medierna. Nu ser jag fram emot att använda dessa kunskaper detta år, lära mig ännu mer men även hinna med att prioritera. Nästan alla vardagar inför nästa år är redan intecknade, liksom många kvällar och helger, så kanske är prioriteringar första prioritet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar