torsdag 7 februari 2013

Bräcke

Äntligen är jag nu på tåget, sista resbiten till Bräcke och Kulturkonferensen  Kultur kan göra skillnad.
Det har varit ganska spännande hittills då alla olika färdsätt har varit försenade, mina enda cash gick åt till parkeringen och det har visat sig att mitt betalkort inte fungerar. Som vanligt förlitar jag mig på vänliga och solidariska människor.

Bräcke ligger i Jämtland alldeles bredvid Revsundssjön och vid Norra Stambanan. Alltså helt ny plats för mig. Konferensen ska vara i Folkets Hus där det också ska finnas ett Bibliotek. Gunder  Hägg kommer härifrån och det är så mycket jag hunnit googla upp förutom vädret som ska bjuda på en 15 minusgrader.

Natten ska jag tillbringa i Ånge så det blir en lite minisafari i denna, för mig, norra och okända del av Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar