fredag 27 september 2013

Ont och gott!

Det onda är register över kommunister och register över romer, vilka fler register kan finnas? Det hemska är att det knappt förvånar samtidigt som man chockas över hur långt det kan gå. Jag undrar om jag som har en romsk mormor och varit med i VPKs ungdomsförbund borde kolla upp om jag finns med i något register!?

Det goda är dagens styrelsemöte, som efter en stunds början, en styrelsemedlem kommer in med sitt ettåriga barn som en helt naturlig sak. Det borde det ha varit för länge sedan men tyvärr har det dröjt. Det gläder mig verkligen att det nu verkar mycket enklare än när jag var småbarnsförälder.

1 kommentar:

  1. Det finns problem med brottslighet i den romska gruppen av individer.
    Det borde kunna diskuteras samtidigt som förklaring till polisens registrering.

    SvaraRadera