tisdag 2 mars 2010

Moderaterna vill inte försämra för medborgarna!???

Oj, om Johan Gustavsson (M) tycker att jag använder en elak retorik när jag skriver att den borgerliga regeringens politik ökar klyftorna i samhället, ska han vara väldigt glad att han slipper alla de borgerliga partiernas fruktansvärt kränkande retorik gentemot oss vänsterpartister. Eller vad sägs om partikamraten Carl Bildts utspel när han kallar oss för talibantolererare?

Moderaterna kanske inte vill försämra för medborgarna och jag är ledsen över att behöva tala om det för Johan, men den moderata politiken gör det. Den försämrar för många! Pensionärerna, de arbetslösa och de före detta sjukskrivna som nu blir utkastade i ovisshet. För att nämna några. Jag vet inte hur deras missnöje har gått Johan förbi men det kanske bara handlar om att vi har åtsiktskillnader om vad som är bra för medborgarna, som Johan skriver?

Jag anser inte att det är bra för de allra flesta medborgarna när vi som har jobb får löneökning på bekostnad av dem som har det svårast och sämst ställt ekonomiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar