måndag 22 mars 2010

Ung Kultur Möts

I helgen var det tävling mellan ungdomar i Mönsterås, Högsby och Oskarshamn. Tegelbruket i Högsby var fullt av ungdomar som ville visa upp och tävla med sin konst, dans och musik. De är fantastiska ! När jag satt i Kulturnämnden i Mönsterås var jag med flera gånger på UKM tävlingar och det är ett bra sätt att få fram ungdomskulturer, men denna gång tyckte jag att det var lite rörigt i organisationen. Bland annat fick min dotter och hennes kompisar göra om sin dans och några fick sjunga flera gånger. Hur eller hur är jag stolt över de talanger vi har och den glädje som våra ungdomar förmedlar och jag hoppas att regiontävlingen i Oskarshamn kommer att bli än bättre!

1 kommentar:

  1. Mmm och jag är stolt över att jag fick sitta bredvid dig på VIP-läktaren och se dessa begåvade ungdomar göra sina delikata framträdanden. Mer kultur gör ung som gammal friskar och levnadsgladare/ Mowgli

    SvaraRadera