måndag 14 maj 2012

Fult spel och dålig koll!

Hepp, Pierres Edströms blogginlägg om BUPs vårdgarantin försvann ganska snabbt efter att han publicerat den. Jag hade hoppats på att han hade lyssnat ordentligt på vad som hade sagts i intervjun, som jag redovisat i ett tidigare inlägg och tagit sitt förnuft till fånga. Men ack så jag bedrog mig, nu är Pierre Edströms blogginlägg tillbaka, dock lite förändrad i tonen. Det är lite trist att han varken har lyssnat noga på verksamhetschefen eller har läst mitt svar som han efterfrågat. Men det följer det tydliga mönstret för hur borgarna i landstinget jobbar. Gång på gång svarar vi på deras frågor, i media, på styrelsemöten och i fullmäktige.I snart två års tid har jag svarat på frågan om Unga Vuxna och Pierre med flera borgerliga företrädare har varit med på Psynkkonferensen och på alla kommunträffar, där vi just diskuterar denna fråga. Hur vi ska ta tillvara på det goda arbete som görs i Unga Vuxna samtidigt som vi vill få en stabilare struktur med fler aktörer! Pierre och hans borgerliga kollegor vet att vi från politiken driver detta hårt i delegationer, arbetsgrupper mm. De vet att verksamheten jobbar dagligen med att samverka, hitta flexibla lösningar och få med alla på tåget för en mer sammanhållen vård kring barn och unga med psykisk ohälsa. Trots det har de mage att utsätta personal för ständig kritik. Att de skjuter på mig och låtsas som att vi i majoriteten sitter och rullar tummarna är väl en del av deras politiska spel, men det är fult att använda personal som slagträ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar